CHINA - CEL MAI MARE CREDITOR DIN LUME

CHINA este cel mai mare creditor din lume, finantand proiecte de infrastructura din tarile in curs de dezvoltare, in schimbul accesului la materii prime.

Stiati ca fabrica planetei se numeste CHINA? Bunurile produse in aceasta tara au invadat pietele planetei. Companiile occidentale au investit masiv in aceasta tara. Raporturile comerciale ale Chinei cu UE se ridica la suma de 574 miliarde $ / 2019. Mare parte din aceste produse, fie ele electronice, textile, incaltaminte, produse de uz casnic, industriale, circuite electronice, procesoare, echipamente electrice si electronice, provin din China.

Dezvoltarea rapida a Chinei a inceput in urma cu 30 ani prin transfer de know-how a tehnologiilor de executie a materialelor de constructii si instalatii precum si a echipamentelor tehnologice si a utilajelor de orice fel. Odata cu acest transfer au participat la realizarea acestor megaproiecte mari arhitecti si proiectanti ai lumii occidentale. Infrastructura lor imensa cuprinde autostrazi; tuneluri; poduri feroviare si rutiere; cai ferate de mare viteza; aeroporturi; porturi maritime si fluviale; centrale hidroelectrice si nucleare; cladiri zgaraie-nori; cladiri cu structura arhitectonica spectaculoasa etc. Toate acestea sunt la standarde foarte ridicate! Prin urmare, infrastructura s-a dezvoltat cu materiale de constructii si instalatii inclusiv echipamentele tehnologice realizate in China care indeplinesc normele internationale de certificare in domeniul calitatii.

In 12.03.2019 la Strasbourg s-a incheiat acordul bilateral UE-CHINA privind relatiile comerciale, clima si securitate cibernetica.

TEHNOLOGII SI INFRASTRUCTURA

1. SURSELE DE ENERGIE REGENERABILE

(energia eoliana, energia solara , energia hidroelectrica, energia oceanelor, energia geotermala, biomasa si biocombustibili) constituie alternative la combustibilii fosili care contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, la diversificarea ofertei de energie si la reducerea dependentei de pietele volatile si lipsite de fiabilitate ale combustibililor fosili, in special de petrol si gaze.

Legislatia U.E. privind promovarea surselor regenerabile a evoluat semnificativ in ultimii ani. Cadrul de politici viitor pt. perioada de dupa 2030 este in curs de dezbatere. Propunerea de reformare a Directivei UE privind promovarea surselor regenerabile de energie astfel cum a fost modificata de Comisia pt. Industrie,Cercetare si Energie si de Comisia pt. Mediu, Sanatate Publica si Siguranta Alimentara, a fost aprobata cu titlu provizoriu la 14 iunie 2018. Acordul stabilea un obiectiv obligatoriu al UE de 32% SRE pina in 2030.

In ceea ce priveste sectorul transporturilor s-a stabilit un obiectiv de 14% SRE pina in 2030, cu o pondere de 3,5% de biocombustibili avansati si biogas (1% pina in 2025). In plus, s-a stabilit un plafon de 7% pt. ponderea de biocombustibili de prima generatie in sectorul transporturilor rutiere si feroviare si se are in vedere eliminarea treptata pina in 2030, a uleiului de palmier (si a altor biocombustibili pe baza de culturi alimentare care cresc emisiile de CO2), prin intermediul unui sistem de certificare. Drepturile consumatorilor in ceea ce priveste autoconsumul de SRE au fost consolidate, principiul “eficienta energetica inainte de toate“ urmeaza sa devina un principiu director si a fost introdusa o crestere anuala orientativa de 1,3% pt. SRE in domeniul incalzirii si racirii. Parlamentul European si Consiliul UE au adoptat formal textul in decembrie 2018.

CONCLUZIE: fiecare stat membru UE va primi finantari pt ca sa subventioneze gospodariile urbane si rurale pt achizitia acestor tehnologii.

EXEMPLE DE MATERIALE SI  ECHIPAMENTE: stalpi solari fotovoltaici de iluminat LED; ferestre solare fotovoltaice; panouri fotovoltaice cristaline; turbine eoliene pt case si rulote; panouri solare; panouri composite pt incalzirea prin pardoseala; panouri solare pt piscine, etc.

2. INFRASTUCTURA  DEZVOLTARE URBANA:

In viziunea DENKSTATT (echipa profesionista de consultanti in SUSTENABILITATE – Austria), beneficiile dezvoltarii urbane inteligente sunt:

  1. Crearea de valoare pe termen lung municipalitati, dezvoltatori imobiliari, proprietari si rezidenti;
  2. Sprijinirea dezvoltatorilor in elaborarea de proiecte mai bune si sustenabile / mai viabile; Intelegerea orasului ca si sistem si dezvoltarea de solutii interdisciplinare pt.cladiri, energie, transport, infrastructura si alte domenii;
  3. Abordarea sustenabilitatii pe toate nivelurile (cladire, district / cartier, oras si regiune) si integrarea nevoilor diferitelor parti interesate;
  4. Combinarea solutiilor tehnologice si inovatia sociala, implicarea partilor interesate si comunicarea privind sustenabilitatea.

Soluțiile DENKSTATT integrează expertiza tehnologică cu inovația socială și abordează provocări referitoare la clădiri, transport, infrastructură și alte sectoare la diferite niveluri (la nivel de clădiri, districte/cartiere, orașe și regiuni).

  • CLADIRI VERZI - Conformarea cu standardele recunoscute la nivel internațional ajută inginerii constructori, arhitecții și proprietarii de terenuri să realizeze clădiri sustenabile care să îndeplinească atât testele de protecție a mediului, cât și ușurința în utilizare.
  • SERVICI DE TIP SMART CITY (ORASE INTELIGENTE) - Orașele în drumul lor de a deveni orașe inteligente trebuie sa foloseasca o abordare sistemică și soluții interdisciplinare pentru clădiri, energie, transport și logistică, infrastructură și alte domenii;
  • TRANZACTII IMOBILIARE  SUSTENABILE - Există o presiune din ce în ce mai mare asupra industriei imobiliare pentru a reduce impactul asupra mediului înconjurător și de a colabora cu municipalitățile, persoanele responsabile de planificare și cetățenii, pentru a crea orașe inteligente, locuibile și sustenabile. Se vor sprijini dezvoltatorii imobiliari și managerii pentru a face operațiunile lor mai sustenabile și pentru a crea valoare pe termen lung. În plus, deoarece investitorii pun tot mai mare accent pe performanța aspectelor sociale şi de mediu în managementul corporativ (ESG ) a portofoliilor imobiliare și caută reducerea costurilor pe termen lung și crearea de valoare, există o nevoie tot mai mare de strategii privind implicarea și sustenabilitatea, precum și optimizarea și monitorizarea portofoliilor.
  • STRATEGII LOCALE DE DEZVOLTARE LOCALA - Scopul este identificarea și dezvoltarea de acțiuni pe termen scurt, mediu și lung pentru îmbunătățirea calității vieții în comunitățile locale, asigurându-se astfel prosperitatea, protecția mediului și coeziunea socială. Este important să se construiască reziliență între administrația orașului și orașul în sine, ca bază a celor mai importante investiții la nivel de oraș.

CONCLUZIE : in cel mai scurt timp toate proiectele de arhitectura vor contine prin reglementarile UE solutii de materiale si tehnologii inovatoare ce tin de SRE, de planuri PSI si SSM tot mai eficiente, ce tin de calitatea vietii ,etc.

EXEMPLE DE MATERIALE: tehnologii SRE; structuri termoizolante; vopseluri naturale si ecologice; materiale pt arhitectura urbana si amenajari peisagistice etc.

3. INFRASTRUCTURA DE DEZVOLTARE RURALA DURABILA

- Principala conditie impusa de catre U.E. pt accesarea fondurilor in cadrul PDRL a fost  Dezvoltarea Infrastructurii Rurale de Bază ca precondiție pentru atragerea investițiilor în zonele rurale şi crearea de noi locuri de muncă și implicit la dezvoltarea spațiului rural; Domeniile din agricultura in care se pot realiza investitii eligibile sunt:

  • Construirea şi modernizarea drumurilor de interes local şi a podurilor;
  • Construirea şi modernizarea sistemelor de aprovizionare cu apă potabilă;
  • Construirea sistemelor de canalizare a apei şi investiţii legate de staţii de epurare a apei;
  • Reabilitarea digurilor existente de aparare impotriva inundatiilor.

Cea mai mare problema a agriculturii din Romania este lipsa irigatiilor!! România are o suprafață agricolă de 14,8 milioane de hectare, dintre care doar zece milioane sunt ocupate cu terenuri arabile. După o evaluare făcută în noiembrie 2008, aproximativ 6,8 milioane de hectare agricole nu sunt lucrate. La capitolul irigații România are un deficit de 2,6 milioane hectare neudate. Pe hârtie, suprafața irigată este de circa 300.000 de hectare, dar faptic sunt doar 100.000 de hectare. Alte surse indică o suprafață de 560.000 hectare irigate. Pana la urma am aflat situatia cu suprafața terenurilor irigate dintr-un răspuns dat de ministrul Agriculturii unui parlamentar în noiembrie 2018. Evoluția suprafețelor este:

  • 2016- 139.676 ha irigate
  • 2017- 258.636 ha irigate
  • 2018- 611.963 ha irigate. Aici este vorba de mii de km de canale de irigatii. Pe mine ma interesaza materialul care se foloseste la instalatiile de irigare de pe suprafetele cultivabile.

CONCLUZIE: irigatiile sunt vitale pt micii fermieri si se vor agata de ele pt ca  ALTFEL vor muri insa si marii fermieri au nevoie in aceeasi masura. Deci, avem peste 1 milion de hectare la dispozitie.

EXEMPLE DE MATERIALE: conducte HDPE, electrovane & accesorii, folii de mulcire pt impiedicarea evaporarii apei din sol etc.

4. INFRASTRUCTURA RUTIERA

– Conform Master Planului General de Transport pt dezvoltarea infrastructurii rutiere, 263 de proiecte de infrastructura de transport vor beneficia de finantare europeana fara rambursare in valoare totala de 12,77 miliarde de euro pt. cresterea mobilitatii in Uniunea Europeana intr-o maniera ecologica si sigura, potrivit ec.europa.eu

CONCLUZIE: Prioritizarea va fi maxima.

EXEMPLE DE MATERIALE: bariere acustice; vopsea alba marcaj rutier; geocompozite drenante si pt armarea solului; saltea antierozionala; membrana bentonitica; geocelule; membrane HDPE/LDPE; geogrile uniaxiale si biaxiale; geocompozite antifisura PGM G; geotextile; strat de filtrare; podete din aripi si cadre; vopsea acrilică pe bază de solvent, pentru marcaje rutiere, etc.

5. INFRASTRUCTURA CAILOR FERATE SI PODURILOR

- Infrastructura de cai ferate din Romania este comparabila cu cea din tarile subdezvoltate. Tinta principala pt acest sector este o retea feroviara de mare viteza. UE a investit 23,7 miliarde de euro în infrastructura feroviară de mare viteză. Nu există un plan realist pe termen lung la nivelul UE pentru căile ferate de mare viteză, ci doar un sistem fragmentat și ineficace de linii naționale slab conectate, întrucât Comisia Europeană nu dispune de instrumente juridice sau de competențe pentru a obliga statele membre să construiască liniile așa cum s-a convenit.

Cu toate aceste neajunsuri, UE, din dorința de a diminua emisiile de gaze cu efect de seră (în special CO2), care au determinat schimbarile climatice, solicită, prin Cartea Albă (2011), ”menținerea unei rețele feroviare dense” și transferarea a unor volume cât mai mari de mărfuri și a unui număr cât mai mare de călători, de pe șosele spre sisteme de transport prietenoase cu mediul, precum căile ferate și căile navigabile, iar pentru traficul suburban/regional solicită ”o navetă curată”. Din datele detinute de Eurostat si Agenția Europeană de Mediu și Forumul Economic Mondial) rezultă că România se află pe ultimul loc (28) din Uniunea Europeană!!! Este un MARE SEMNAL DE ALARMA care ar trebui să dea de gândit factorilor de răspundere. România are de recuperat o mare rămânere în urmă față de țările dezvoltate din Europa, în toate cele cinci sisteme de transport: feroviar, rutier, naval, aerian si transport în comun.

CONCLUZIE: Prioritizarea va fi maxima.

EXEMPLE DE MATERIALE: sine; traverse; tabliere metalice; aparate de cale; fier beton; grinzi metalice; stalpi electrificare; traverse beton; balustrade metalice, panouri acustice etc.

FORMULAR CERERE DE OFERTĂ


DANU

 

DEPARTAMENT IMPORT CHINA PT. MATERIALE CONSTRUCȚII ȘI INSTALAȚII, ECHIPAMENTE TEHNOLOGICE

Domenii de Infrastructură:

I. Tehnologii pentru surse regenerabile de energie:
Exemple de materiale și echipamente:

Selectați opțiunea / opțiunile dorite și / sau atașați fișa tehnică a produsului dorit care să corespundă cu proiectul tehnic pe care îl dețineți!

 

II. Infrastructură dezvoltare urbană:
Exemple de materiale și echipamente:

Selectați opțiunea / opțiunile dorite și / sau atașați fișa tehnică a produsului dorit care să corespundă cu proiectul tehnic pe care îl dețineți!

 

III. Infrastructură dezvoltare rurală:
Exemple de materiale și echipamente (irigatii):

Selectați opțiunea / opțiunile dorite și / sau atașați fișa tehnică a produsului dorit care să corespundă cu proiectul tehnic pe care îl dețineți!

 

IV. Infrastructură rutieră:

Selectați opțiunea / opțiunile dorite și / sau atașați fișa tehnică a produsului dorit care să corespundă cu proiectul tehnic pe care îl dețineți!

 

V. Infrastructura căilor ferate:
Exemple de materiale și echipamente:

Selectați opțiunea / opțiunile dorite și / sau atașați fișa tehnică a produsului dorit care să corespundă cu proiectul tehnic pe care îl dețineți!

Contactaţi-ne

Marius Boghean

Telefon: (+40) 720 012 345
Email: [email protected]

Program

LUN – VIN 09:00 – 19:00

SAM – DUM 10:00 – 14:00


DANU